سامان کرم نیا: آنها اصل گفت و گو و مذاکره را قبول ندارند!

سامان کرم نیا: وقتی اصل گفت و گو و مذاکره را قبول ندارند چگونه میتوان اظهار نظر آنها را در خصوص برجام و fatf دلسوزانه فرض کرد؟!

 

عضو شورای سیاستگزاری تشکلهای دانشجویی دانشگاههای آزاد اسلامی استان فارس گفت: پس از شکلگیری دولت تدبیر و امید و خروج از میدان ایران هراسی،اسلام هراسی،سایه شوم تحریم های ظالمانه، خفقان و فضای بسته احزاب کشور و با شکسته شدن دیوار بی اعتمادی مردم نسبت به نهادهای حکومتی در عرصه بین الملل و حرکت به سوی تعامل سازنده با جهان و آرامش فضای داخلی کشور ‌مبتنی بر حفظ منافع ملی کشور و بازگشت به مسیر عقلانیت و گفت و گوی تمدن ها فصلی نوینی برای رسیدن به آزادی های سیاسی اجتماعی و تلاش برای رسیدن به یک اقتصاد مقاومتی با تکیه بر فرامین رهبر معظم انقلاب کشور گشوده گردید.

 

سامان کرم نیا تصریح کرد: در چنین شرایطی که وحدت و همدلی بیش از هر زمان دیگر ضروری است شاهد حملات گازنبری و اظهار نظر های عجیب برخی گروه ها، جریانات و اشخاص سیاسی هستیم که زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست.

 

این فعال سیاسی در ادامه گفت: اکنون مساله دو چیز است. آیا آنها اعتقادی به اصل گفت و گو و مذاکره دارند یا خیر. زیرا باید در نظر داشت هرگونه اظهار نظر اشتباه و نادرست که موجب بی اعتمادی مردم به نهادهای حکومتی گردد. هزینه های هنگفتی را متوجه مردم و دولت خواهد کرد .

 

این فعال دانشجویی در ادامه گفت: اینکه بدون تخصص کافی در خصوص مسایل مختلف کشور اظهار نظر کرد و حاصل آن نظریه انفعال و اختلاف را بین مردم ترویج کند آنهم در تریبون های حساس همچون نماز جمعه جای بسی تامل و نگرانی دارد. چرا که جمهوری اسلامی با هدایت امام راحل و مبتنی بر رای آزادانه مردم تشکیل و سرنوشت ملت توسط خود ملت از طریق صندوق های رای معین میشود.

عضو شورای سیاستگرای دانشگاه ازاد اسلامی استان فارس تصریح کرد: یکی از مهمترین دغذعه های حضرت امام و رهبری اجرای دقیق قانون اساسی است. قانونی که خون بهاء هزاران شهید گلگون کفن در مقاطع مختلف شکل گیری این نظام تا کنون بوده است. اینکه در یک استان مردم با تکیه بر قانون خواستار اجرای برنامه ای نظیر کنسرت موسیقی باشند و در دیگر استان با تکیه بر همان قانون اما اینبار مشت محکمی بر دهان مسولین اجرایی ان برنامه کوبیده شود چه چیزی را جز یک مدیریت انفعالی و ترویج تبعیض و نابرابری در سطح جامعه پدیدار می سازد؟

کرم نیا در ادامه گفت: تصمیم گیری  در خصوص f a t f  مربوط به شورای امنیت ملی است چرا که این شورا باید متکی بر نظر مردم با در نظر گرفتن انصاف و منافع ملی تصمیماتی را در راستای امنیت و آزادی اتخاذ نماید. 

ابن فعال سیاسی در ادامه گفت: البته که نقد منصفانه  درست و کارساز خواهد بود. اما نقدی که مبنای تخریبی دارد و موجب متشنج شدن فضای جامعه می شود. کارساز نخواهد بود.

 چرا که شهید دکتر چمران می فرماید: هر کس در کاری تخصص کافی نداشته باشد و اظهار نظری کند بی تقوا است.

 

این فعال دانشجویی در ادامه گفت: البته برای رسیدن به آگاهی لازم در خصوص موضوعی که حتی در حوزه ی تخصص فرد نیست باید اظهار نظرو تبادل اندیشه کرد ولی منصفانه و قبل از بیان هر گونه نقد و یا اظهار نظر باید توجه داشت مطلب در کدام تریبون مطرح می شود! و چه بازتابی را در سطح جامعه میتواند ایجاد کند!

 

عضو شورای سیاستگزاری تشکلهای دانشجویی دانشگاههای ازاد اسلامی استان فارس در پایان گفت: انتظار میرود وزیر محترم بهداشت برای ساماندهی فضای پزشکی استان فارس و خروج از فضای پریشان علوم پرشکی شیراز به نگرانی و دغدغه های پزشکان،فعالین مدنی سیاسی اجتماعی و مواضع احزاب فارس دقت توجه داشته و برای اثبات این نگرانی وزیر محترم به استان فارس عزیمت کنند تا از نزدیک شاهد نگرانی مردم شریف فارس باشند.

امید مردم به دولت تدبیر و امید/فرماندار کازرون و دولتمردان پاسخگو باشند

 

جناب  سرهنگ گرامی

 فرماندار محترم شهرستان کازرون

با سلام و آرزوی توفیقات

 

  توجه به میراث فرهنگی و شناخت تمدنهای گذشته علاوه بر کسب منافع اقتصادی و تبادل فرهنگی در مراوده با توریستهای ملل مختلف، انگیزه و پایداری اشخاص را در حفظ ارزشها و پدیده های احتمالی پیش رو افزایش خواهد داد.

هر ملتی دارای تمدنی است و تمدن ایران زمین نه بر ملت ایران که در بین قبایل مختلف جهان ستودنی و بسی قابل تحمل است.

آثار به جای مانده از تمدن پیشین ایران بیانگر قدرت، خلاقیت، ابتکار و انسان دوستی قوم آریایی است.

آنچه که بیش از هر چیز دیگر میراث فرهنگی به جای مانده از سنگ نوشته ها، کتیبه ها و تصاویر منقوش بر صخره ها را به عنوان بخشی از هویت پایدار ایرانی در قرون متمادی نمایانتر می سازد، ملموس و قابل دسترس بودن این آثار برای جویندگان و مشتاقان به آن است.

باری به حکم وظیفه و پاسداشت تمدن عظیم میهن و فوائد ارزشمند مادی و معنوی که از این رهگذر نصیب جامعه ی بشری خصوصا مردم ایران اسلامی میگردد مسؤليت و تلاش همگان برای حفظ این آثار و تدارک وسائل و امکانات رفاهی گردشگران را هرچه بیشتر مهم و ضروری می نماید.

نیک میدانید ارزش و احترامی که ملت ایران در بین جوامع بشری برگرفته از میراث فرهنگی و تمدن ایران از آن برخوردارند ارزش معنوی بزرگی است که پاسداری از آن نیز الزامی است.

اماکن گردشگری شهرستان کازرون از جمله آثار باستانی ارزشمندی است که در صورت توجه سازنده و رفع موانع موجود، گردشگران فراوانی را متوجه این شهرستان خواهد کرد. گرچه سالانه تعداد زیادی گردشگر به عشق دیدن آثار باستانی، خستگی راه را بر خود هموار ساخته و در دامنه ی شیب تند غار قریب به 800 متر ارتفاع نرسیده به مقصد حضور بهم میرسانند اما تعداد کثیری از آنها به علت صعب العبور بودن باقی مانده مسیر از مشاهده ی عینی این غار تاریخی و آثار آن محروم می مانند.

 انجمن اسلامی دانشگاه آزاد کازرون با پیگیریهای مجدانه چند سالی است که خواستگاه خود و تمایلات و نظرات مردم را برای حفظ و احیای میراث فرهنگی این شهرستان به سمع و نظر مسؤلان رسانیده است.

در اواخر دولت قبل مشکلات میراث فرهنگی و صعب العبور بودن راه ارتباطی غار شاپور با دکتر محمدصادقی نماینده محترم شهرستان کازرون در مجلس شورای اسلامی که به دانشگاه آزاد تشریف آورده بودند در میان گذاشته شد و ایشان هم گفتند با معاون دکتراحمدی نژاد از این میراث فرهنگی دیدن کرده ایم و در فکر حل این مشکل هستیم که تا کنون نتیجه ای  حاصل نشده است .

و از طرفی با طرح بیانیه و مقالاتی در سایتهای خبری و استمداد از مسؤلین ذیربط در دولت تدبیر و امید ضرورت اقدام عاجل در بهینه سازی میراث فرهنگی نیز در معرض افکار عمومی گذاشته شد. 

و همچنین مذاکره اخیر با آقای دکتر رزمجویی مشاور محترم استاندار فارس، که ضمن تشکر از استقبال گرم ایشان در اهتمام به حل مشکلات و قول به مذاکره و پیگیری از طریق مهندس رستمی معاون محترم گردشگری و زیارتی استاندار، فرمودند بنده هم پیگیر موضوع باشم ان شاالله که مشکلات مرتفع گردد.

جناب آقای فرماندار، طبق تحقیقات انجام یافته پیش بینی گردیده است که در چشم انداز سال 1404 کشور ایران از حضور 20 میلیون نفر گردشگر خارجی برخوردار خواهد بود.

اگر آثار باستانی کازرون که میتوان گفت در آغوش فارس قطب  مهم گردشگری کشور محسوب میگردد کماکان به وضعیت فعلی باقی بماند که امیدوارم این  طور نباشد....آیا به نظر شما چند درصد از این خیل انبوه گردشگران سهم کازرون خواهد شد ؟ 

 بدینوسیله انجمن اسلامی دانشجویان متحد دانشگاه آزاد اسلامی از محضر فرماندار محترم  به عنوان نماینده عالی دولت  در شهرستان کازرون تقاضا دارد برای رفع مشکلات و معضلات حاکم بر میراث فرهنگی  شهرستان اقدام و به اهتمام موجبات رضايتمندی عموم را فراهم نمایند. 

 باتشکر، ایام مستدام باد.

 

رونوشت:

1- رئیس جمهور محترم ایران اسلامی 

2- استاندار  محترم فارس

 

سامان کرم نیا

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان متحد دانشگاه ازاد اسلامی کازرون

و عضو شورای سیاست،زاری تشکهای دانجشجویی دانشگاههای استان فارس

انجمن اسلامی نماینده ای در خصوص تبلیغات انتخاباتی مجلس ندارد

به گزارش روابط عمومی انجمن اسلامی دانشجویان متحد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون

سامان کرم نیا مطرح کرد: این تشکل نماینده ای در خصوص تبلیغات انتخاباتی مجلس شورای اسلامی ندارد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان متحد با تکیه بر اصل آزادی بیان و آزادی قلم تاکید کرد: همه ی کاندیداهای احتمالی مجلس شورای اسلامی در زمانی که توسط وزارت کشور تعیین می گردد می توانند به طرح برنامه و اهدافشان برای ورود به عرصه انتخابات بپردازند.

عضو شورای سیاستگزاری تشکلهای دانشجویی دانشگاههای استان فارس گفت: این تشکل هیچ نماینده ای جهت تبلیغات انتخاباتی در خصوص کاندیدای خاصی را در سطح دانشگاه آزاد اسلامی کازرون ندارد.

کرم نیا در پایان تصریح کرد: بدیهی است این تشکل در زمان مناسب و با استفاده از فرصت های قانونی و تکیه بر اصل قانون اساسی و قوانین شورای عالی انقلاب فرهنگی دین خود را در برگزاری انتخاباتی شکوهمند ایفا خواهد نمود

1

1

رسالت خبرنگاری و روزنامه نگاری بسیار مهم است!

 

رسالت خبرنگاری و روزنامه نگاری بسیار مهم و در جامعه بسیار تأثیر گذار است .

اصحاب رسانه میتوانند در راستای عدالتخواهی ، انصاف و با نگاهی فراجناحی اقدامات مثمرثمری را در تأمین منافع ملی و انسان دوستی به منصه ظهور برسانند

انسان در نگاه به اسلام و خلقت، برادر و برابر است و در جوامع بشری یک گونه نیستند و نباید انتظار داشت که یک گونه به مسایل و رخدادهای جهان بنگرند.

پس دیدگاه افراد را نباید با تحلیلهای سلیقه ای و نادرست تبدیل به پتکی کرد و بر سرشان فرود آورد و آنها را در بیان عقیده با ترس و وحشت مواجه ساخت ....

برادری و برابری را از اصول مهم عرصه زندگی میتوان عنوان کرد و باید بپذیریم که هر یک از این دو اصل به تنهایی نمیتواند انسان دوستی و شایسته سالاری را شکوفا سازد.

انسان برای زندگی مطلوب نیازمند عزت و احترام است که بخشی از این حقوق را خود باید جست و بخش دیگر را به او هدیه کرد (.....که آنهم از طریق اطلاع رسانی سالم و آگاهی بخشیدن منصفانه میسر است.....)

نکته ی مهم دیگر، ضروری است که اصحاب رسانه با آگاهی به اساس حقوق مدنی و تکیه بر امنیت، عدالت، انصاف و احترام به حقوق دیگران دست به قلم برده و اندیشه ی نو و سازنده ای را به تنویر افکار عمومی انتقال دهند و در امیال خود نیز به انصاف بیاندیشند.

بدیهی است که انسان تا به خودشناسی نرسد ، نمیتوان آنچنان که انتظار است بر پایه ی تدبر و عقلانیت بیندیشد و به ثبات افکار عمومی استحکام ببخشد ......... که تشویش افکار عمومی و عوام فریبی آفت جامعه خواهد بود.

خبرنگاری و روزنامه نگاری جایگاهی مقدس دارد واین مهم بر رسالت آنها می افزاید. زدودن قضاوت ناعادلانه و نوشتار یک طرفه بر تأثیر کلام أصحاب رسانه خواهد افزود، مردم آنها را امین خود دانسته زیرا با ایجاد فضای سالم سیاسی، رونق   اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیز فراهم خواهد شد. 

دقت عمل دستگاههای نظارتی با تکیه بر آزادی بیان و قلم بر عملکرد اصحاب رسانه اجتناب ناپذیر است.

رسانه ای که با دروغ پراکنی و اخبار کذب با حیثیت و آبروی دیگران بازی کرده، مرتکب تشویش افکار عمومی شده و نظم جامعه را مختل می سازد، مستحق برخورد جدی است که اگر شاکی خصوصی هم نباشد، انتظار بر خورد دستگاههای نظارتی را به عنوان مدعی العموم  متصور بوده و اجازه ندهند گروهی با اعمال سلیقه، برای کسب منافع شخصی و گروهی خود امنیت جامعه را به مخاطره بیندازند.

 

سامان کرم نیا؛ دبیر انجمن اسلامی دانشجویان متحد واحد کازرون و عضو شورای سیاستگذاری تشکلهای دانشجویی دانشگاهای استان فارس

 

 

 

پیام انجمن اسلامی دانشجویان متحد کازرون به رییس جمهور محترم ایران اسلامی

 

انجمن اسلامی دانشجویان متحد واحد کازرون همزمان با سفر دولت به استان فارس پیامی به رییس جمهور محترم ای ان اسلامی رسانید:

به گزارش صدای آزاد متن پیام فوق به شرح زیر است:

 

رییس جمهور محترم ایران اسلامی

تشریف فرمایی رییس محترم دولت تدبیر و امید و هیئت همراه را به استان شعر و گل و بلبل و زیستگاه علم و ادب " شیراز "! خیر مقدم و شادباش عرض مینماییم.

جناب آقای رئیس جمهور

نیروهای پویا و فعال دانشجویی دانشگاههای استان فارس برخود میبالد که میزبان ندای باورهای مردمی خصوصأ قشر جوان و مطالبه گر دانشگاهی است .

دانشجویان متحد انجمن اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون برای ابراز نقطه نظرات و دیدگاههای دانشجویان اقدام به نظر سنجی از دانشجویان برای انعکاس به محضر رئیس محترم جمهور و هیئت همراه نمود که در حین تهیه پلاکاردهایی حاوی ابراز خوشحالی و انتقال نقطه نظرات سازنده دانشجویان به هیئت محترم دولت بنا به دستور  فرمانداری شهرستان کازرون از اجرایی شدن آن جلوگیری بعمل آمد  ! 

و دانشجویان را در بهت و ناراحتی فرو برد ! 

آقای رئيس جمهور نیک میدانید که مهمترین دغدغه ی مردم آزادی است ، آزادی بر اساس و معیارهای اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران!!!

سؤال اینجاست که : 

وقتی دانشجویان برای استقبال از هیئت دولت و رئيس جمهور محبوب کشور در محدودیت و تنگنا قرار گرفته و توان تبادل نظر و ارائه ی نقطه نظرات خود را نداشته باشد!!!

آیا نقض صریح آزادی نیست...؟ 

آیا این اقدام بازدارنده مصداق ایجاد فاصله بین مردم و رئیس جمهور نیست ....؟

آیا رئیس جمهور نباید شاهد شادابی و پویایی فرزندان میهن خود باشد....؟

سیاستمداران و خدمتگزاران مملکت اطلاعات خود را برای بهتر اداره کردن کشور از چه منابعی به دست میآورند ....؟

آیا مشکلات دانشجویی و همراه نبودن با آنها برای ابراز عقیده و مشارکت در امور کشور ، عملا نفی بخشی از توان و اطلاعات دولت محسوب نمیگردد ...؟...

هدف از تشریف فرمایی هیئت دولت به استان فارس صرفا دیدار با مسئولین نبوده بلکه دیدار با اقشار مختلف مردم است آیا تشکل های دانشجویی بایستی از این حق محروم گردند !

آقای رییس جمهور امروز اکثریت دانشجویان فعال در برنامه استقبال از وزیر محترم نیرو در کازرون شرکت نکردند  بزرگترین تشکل دانشجویی شهرستان کازرون و برترین تشکل دانشجویی استان فارس"انجمن اسلامی دانشجویان متحد" واحد کازرون از برخورد فرمانداری به عنوان نماینده دولت در این شهرستان به شدت ناراحت بوده بدین لحاظ بمنظور انعکاس اعتراض خود در برنامه سخنرانی وزیر محترم نیرو حضور پیدا نکرده اند .

رئیس محترم جمهور

در نشستی که در هفته ی گذشته در استانداری فارس برای استقبال از حضرتعالی برگزار شد پیشنهاد گردید که جناب رییس محترم جمهور  یک نشست کوتاه با تشکل های دانشجویی استان داشته باشند که با جواب "نه"مواجع شدیم.

در همان نشست نیز مطرح شد با توجه به انعکاس خبرهای ناخوشایند در شیراز و حمله افرادی بی انصاف و هنجار شکن که در ماه اخیر به شیر مرد مجلس شورای اسلامی ایران دکتر علی مطهری انجام شد یک نفر به نمایندگی از تشکلهای دانشجویی برای استقبال از رییس محترم جمهور با یک دست گل و یک جلد کتاب حافظ تعیین گردد ، که باز با جواب "نه مواج شدیم".

ضمن جلب توجه به آثار باستانی استان خصوصأ آثار باستانی شهرستان کازرون که تأثیرات بسزایی در جلب توریست و رونق اقتصادی خواهد داشت ، سپاس و قدردانی از عمکرد مثبت دولت تدبیر و امید بویژه در زمینه ی سیاست برون مرزی را تقدیم داشته و موفقیت شما را در خلق پیروزی های افتخار آفرین برای آبادی میهن عزیز بر پایه ی آزادی و قانونمدار ی خواستاریم.

 

سامان کرم نیا دبیر انجمن اسلامی دانشجویان متحد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون و عضو شورای سیاستگذاری تشکل های دانشجویی دانشگاه های استان فارس

 

دبیر انجمن اسلامی کازرون خطاب به دولت تدبیر و امید: تلاش خود را جهت انتخاباتی سالم و بر پایه ی عدالت

 به گزارش پایگاه خبری دانشجویان فارس، دال نیوز: دبیر انجمن اسلامی دانشجویان متحد دانشگاه ازاد اسلامی واحد کازرون در آئین بزرگداشت روز علوم آزمایشگاهی با درود به روح و روان پاک بنیانگذار انقلاب جمهوری اسلامی ایران حضرت ایت الله امام خمینی ره و درود فروان دیگر برای مقام معظم رهبری و درود دیگر بر همت و پشتکار آحاد دانشجویان اینده ساز ایران اسلامی، میلاد با سعادت امام محمد باقر ع و روز علوم آزمایشگاهی را به آحاد دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی تبریک گفت.

سامان کرم نیا در ادامه با ذکر سخنی از امام محمد باقر مبنی بر الدین هو الحب و الحب هو الدین خطاب به دانشجویان گفت:

بر همه شما دانشجویان واجب است که در هر روز و هر جایی که فرصت مغتنم دیدید در کلام خود حرف از محبت و دوستی را داشته باشید.

عضو شورای سیاستگذاری تشکلهای دانشجویی دانشگاه های استان فارس در ادامه گفت: خدایی که دین اسلام را به واسطه فرستادگانش همچون پیامبر بزرگ اسلام به احاد مردم جهانیان معرفی کرده است پیامی را به ما رسانیده است که به جای جنگ و تجاوز و خونریزی و تهمت زدن و بر چسب زدن، محبت و دوستی را بین انسان ها نهادینه کنیم نه در فکر پاشیدن تخم نفاق و بدبینی بین احاد مردم باشیم، زیرا خداوند متعال بالاترین مرتبه های محبت و دوستی را بین آحاد انسان ها به واسطه پیامبران و امامانش اش به یادگار گذاشته است.

کرم نیا در ادامه گفت: به تعبیر رییس جمهور مردمی و دلسوز کشور عزیزمان امسال سال انتخابات است، سالی که مردم با تکیه بر اصل رفراندوم به پشت صندوق های انتخاباتی میروند و بر آحاد دانشجویان انجمن اسلامی دانشجویان متحد و دانشجویان عزیز واحد واحد کازرون الزام آور است که کل تلاش و همت خود را مبنی بر هر چه باشکوه تر بودن انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی ایران انجام دهند و حماسه دیگیری را بیافرینید.

این فعال دانشجویی در ادامه گفت: بر آحاد دانشجویان الزام آور است که از هر کوششی دریغ نورزند جز این که انتخابات مستقلانه ای را بیافرینند زیرا حضرت امام خمینی (ره) در این مورد چنین می فرماید: «مردم در انتخابات آزادند و احتیاج به قیم ندارند و هیچ فرد یا گروه و دسته ای حق تحمیل فرد یا افرادی را به مردم ندارند.»

دبیر انجمن اسلامی دانشجوبان متحد کازرون در ادامه به نمایندگی از جمع کثیری از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی پیامی را به دولت تدبیر و امید، خصوصا وزیر محترم کشور و استانداران و اللخصوص جناب گرامی فرماندار کازرون رسانید که

از شما عزیزان خواستاریم با جدیت تمام، کل تلاش خود را جهت انتخاباتی سالم و برپایه ی عدالت در سطح کشور و شهرستان کازرون انجام دهید تا علاوه بر اینکه حقوق شخصی تضییع نگردد بلکه شعار سال 1394 که با درایت خردمندانه مقام معظم رهبری بانام "دولت،ملت،همدلی ،همزبانی" نامگذاری گردیده است، عملی گردد زیرا مولایمان علی ع می فرماید  عدالت ٬متضمن پیروی کردن از سنت خدا و یاری دولتهاست و همچنین می فرماید خداوند سبحان حقوق مردم را بر حقوق خود مقدم داشته است٬ پس هر کس حقوق مردم را ادا نماید٬ به ادای حقوق الهی می انجامد.

 

این فعال دانشجویی ضمن تقدیر و تشکر از مدیریت عالیه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی جناب اقای دکتر میرزاده و معاونت فرهنگی دانشگاه ازاد اسلامی جناب اقای دکتر سید طه هاشمی و مدیرکل تشکلهای اسلامی سیاسی دانشگاه ازاد اسلامی اقای دکتر قدمیاری و جناب اقای دکتر سیاوش شریفی ریاست محترم واحد کازرون و معاونین محترم و سایر مسولین دانشگاه ازاد اسلامی و مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه ازاد اسلامی که همراه و پشتوانه ی همه ی تشکل های دانشجویی می باشند تقدیر و تشکر کرد و پیامی را خطاب به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی رسانید:

"دانشجویان عزیز؛ هیچ وقت بدنبال ضایع کردن حقوق و عزت دوستان خود نباشید زیرا مولایمان علی ع میفرماید بد ترین شما کسانی هستند که سخن چینی می کنند و میان دوستان جدائی می افکنند و برای افراد پاکدامن عیب جویی می کنند.

عضو شورای سیاستگذاری تشکلهای دانشجویی دانشگاه های استان فارس در ادامه گفت: همیشه در راستای عدالت آنهم از نوع عدالت علی ع بسوی فرداها و قله های عزت و سربلندی در حرکت باشید و افتخار بیافرینید و بر اقدار ملی بیافزایید.

این فعال دانشجویی ادامه داد: دانجشویان عزیز؛ از گمان بد دوری بجویید و همیشه طلب راه حق باشید و انصاف را مراعات کنید.

سامان کرم نیا پیام خود را با سخنی از مولای متقیان علی ع به پایان رسانید: 

خویشتن را به فضایل اخلاقی آراسته سازید٬ از ستم خودداری کنید٬ به حق و درستی عمل نمایید و میان خود و مردم انصاف را داشته باشید

بیانیه 37 تشکل دانشجویی در محکومیت تخلف دو مامور عربستان

به گزارش روز یکشنبه ایرنا فرهنگی از دانشگاه آزاد اسلامی دراین بیانیه که با «هیهات من الذله» آغاز شده، آمده است: جسارت سنگین و عمل قبیحانه تعدادی مسلمان نما و جیره خوار استعمار غرب در زیر پرچم رژیم ملعون آل سعود در سرزمین وحی قلب میلیون ها ایرانی را جریحه دار کرد.

این بیانیه می افزاید: این عمل بیش از هربار چهره واقعی ضد انسانی این رژیم نامقبول را در عرصه جهانی به نمایش گذاشت تا آنکه تعدادی از مراجع عظام تقلید ، نمایندگان ملت ، دستگاه دیپلماسی و بسیاری از فعالین حقوق بشر و…این عمل ضد انسانی و اخلاقی را به صورت گسترده محکوم نمودند.

 

در این بیانیه ضمن محکومیت این اقدام غیر انسانی آمده است: انتظار آن را داریم که مراجع عظام تقلید موضع شدید تری در قبال این اهانت ها که مکررا نسبت به حجاج عزیز کشورمان صورت می گیرد اتخاذ کنند، کما اینکه بنا نیست برای برپایی امر مستحب عزت و افتخار کشور عزیزمان ایران اسلامی به خطر بیفتد ، آیا زمان آن نرسیده که برای موضوع حج تصمیمی قاطع و حسینی گرفته شود.

 

دانشجویان همچنین در این بیانیه آورده اند: از وزارت خارجه و مسوولان امر تقاضامی کنیم برخورد سرسختانه تری در برابر اعمال شنیع عربستان سعودی مد نظر قرار گیرد تا دیگر شاهد این گونه اقدامات توهین آمیز در قبال ملت متمدن و مقتدر ایران اسلامی نباشیم.

 

همچنین دانشجویان در این بیانیه افزوده اند: ما فعالان دانشجویی به نمایندگی از دانشجویان کشور انتظار داریم با توجه به وضعیت پیش آمده ، مراجع عظام تقلید، دستگاه دیپلماسی و سازمان حج و زیارت و همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مسئله اهانت های پی در پی رژیم آل سعود به حجاج و ملت ایران تصمیمی قاطع حتی در حد لغو مقطعی سفرهای حج مستحبی تا زمانی که عزت و احترام حجاج ایران در حد مقبول رعایت شود اتخاذ نمایند.

 

این بیانیه از سوی تشکل های سیاسی اسلامی:

 

الغدیر اصفهان

 

خمینی شهر 

 

جمعیت دانشجویی همراهان واحد گچساران

 

 انجمن اسلامی بوشهر

 

جامعه اسلامی بوشهر

 

امیرالمومنین اصفهان

 

واحد اردستان

 

انجمن اسلامی دانشجویان متحد کازرون

 

انجمن اسلامی دانشجویان شیراز

 

انجمن اسلامی دانشجویان کرمان

 

واحد ارسنجان امید ایران واحد شیراز

 

واحد میناب

 

واحد ارومیه

 

واحد سپیدان

 

واحد قزوین

 

 واحد یاسوج

 

 واحد کاشمر

 

 واحد شیراز

 

نواندیش واحد مرودشت

 

 فردای روشن واحد بروجن

 

آیین واحد نکا

 

حضرت زینب واحد اصفهان

 

کانون اندیشه سازان جوان ممسنی

 

نور آباد ممسنی

 

 ورامین، غدیر استهبان فارس

 

 واحد شهر رضا اصفهان

 

اتفاق واحد شهر رضا اصفهان

 

 امید ایران واحد تیران اصفهان

 

فاطمیه واحد دهاقان اصفهان

 

 هرمان واحد مرودشت

 

اندیشه های نو واحد کازرون 

 

جامعه اسلامی زاهدان

 

جمعیت اسلامی واحد بیرجند

 

واحد قم(واحد خواهران )

 

انجمن اسلامی سیاسی واحد فیروز آباد منتشر شده است.

 

لازم به ذکر است پس از انتشار این بیانیه از سوی رییس جمهور برای حل موضوع اتفاق افتاده کلیه سفره های عمره(مستحب) را دستور لغو دادند.

نامه 43 تشکل دانشجویی سراسر کشور به رییس قوه قضاییه

 

 

 

43 تشکل دانشجویی در نامه ای خطاب به رییس قوه‌ی قضاییه با اشاره به حادثه‌ی حمله به علی مطهری در شیراز خواستار گسترش عدل و آزادی‌های مشروع در جامعه و همچنین نظارت بر حسن اجرای قوانین در کشور شدند.

 

 

 

به گزارش دریافتی انصاف نیوز، متن این نامه در پی می آید:

 

 

 

به نام آن که جان را فکرت آموخت

 

"... این که شما یک نفر را به عنوان ضد ولایت، ضد بصیرت، ضد چه مشخص کنید، بعد یک عده‌ای راه بیافتند علیه او شعار بدهند، مجلس را به هم بزنند، بنده با این کارها هم مخالفم... بارها به مسئولین و کسانی که می‌توانند جلوی این چیزها را بگیرند تذکر داده‌ام. آن کسانی که این کارها را می‌کنند اگر واقعاً حزب‌اللهی و مؤمن‌اند، خب نکنند. می‌بینید که تشخیص ما این است که این کارها به ضرر کشور است... نظمی لازم است، انضباطی لازم است، مراعاتی لازم است. اگر چنانچه به این حرف‌ها اعتنایی ندارند، آن‌ها که خب حساب‌شان جداست اما آن کسانی که به این حرف‌ها اعتنا دارند و مقیدند که بر خلاف موازین شرع حرکت نکنند، باید مراقب باشند که از این کارها نکنند.  

                                                    از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم آذربایجان- 28/11/1393

 

 

رییس محترم قوه‌ی قضاییه

 

حضرت آیت الله صادق آملی لاریجانی

 

با سلام و احترام

 

بی‌شک یکی از مهمترین عناصر انسجام و پویایی جوامع، وجود احساس امنیت و عدالت اجتماعی میان شهروندان آن است، چرا که در اثر نبود این دو مقوله در حیات اجتماعی افراد، تنش، اضطراب و برخوردهای گروهی شدت گرفته، وحدت ملی و آرامش روانی مخدوش می‌شود.

 

 

در ماه‌های اخیر شاهد رفتارهایی غیرقانونی از جانب جمعی بوده‌ایم که در پوشش حمایت از ولایت و ارزش‌های اصیل اسلامی، اقدامات نابخردانه‌ی خود را توجیه می‌کنند که نه تنها بر خلاف منویات مقام معظم رهبری است بلکه اصول متعدد قانون اساسی به عنوان میثاق ملی را نیز نقض می‌کند. این عده، رویه‌ای خودسرانه و بعضاً خشونت‌بار را در پیش گرفته‌اند تا آنجا که از هیچگونه بی‌حرمتی و تعرض به حیثیت و جان برخی از ظرفیت‌های انقلاب اسلامی فروگذار نکرده‌اند؛ حتا وقاحت آن‌ها کار را به جایی رسانده‌ که نماینده‌ی منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی جناب آقای دکتر علی مطهری نیز از تعرض اینان مصون نمی‌مانند.

 

 

در صورت تداوم چنین رویه‌هایی در جامعه و عدم واکنش مناسب مراجع مسوول، ممکن است شاهد تغییر چهره‌ی آرام سیاسی کشور به فضایی تنش‌آلود و پرآشوب باشیم که یقیناً به نفع مصالح انقلاب و کشور نیست. همچنان که تاریخ معاصر نشان داده، عدم برخورد با چنین افرادی موجب قدرت‌گرفتن هرچه بیشتر آنان می‌شود و این آتشی‌ست که دیر یا زود دامنگیر دیگران نیز خواهد شد.

 

 

اینک ما دانشجویان به عنوان فرزندان انقلاب اسلامی، دست دادخواهی خود را به سوی حضرت‌عالی دراز کرده و از شما به عنوان تنها مرجع و ملجأ قانونی خود، خواستاریم که بر اساس اصل 156 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برای احیای حقوق عامه، گسترش عدل و آزادی‌های مشروع در جامعه و همچنین نظارت بر حسن اجرای قوانین در کشور اقدامات لازم را به عمل آورید.

 

من ار چه در نظر یار خاکسار شدم رقیب نیز چنین محترم نخواهد ماند

چو پرده‌دار به شمشیر می‌زند همه را کسی مقیم حریم حرم نخواهد ماند.

 

1- اتحادیه تشکل های دانشگاه آزاد اسلامی 

2- اتحادیه مجمع تشکل های اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

3- تشکل انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم

4- تشکل انجمن اندیشه های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد

5- تشکل جامعه اسلامی دانشجویان واحد ارومیه

6- تشکل انجمن اسلامی دانشجویی واحد ارومیه

7- تشکل انجمن اسلامی واحد تهران غرب

8- تشکل جمعیت وحدت اسلامی واحد تبریز

9- تشکل الغدیر واحد اصفهان

10- تشکل انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین

11- تشکل انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اراک

12- تشکل انجمن اسلامی دانشجویان واحد کرمان

13- جامعه اسلامی دانشجویان واحد کرمان

14- تشکل انجمن اسلامی ذانشجویان واحد آیت الله آملی

15- تشکل انجمن اسلامی دانشجویان واحد بوشهر

16- تشکل انجمن اسلامی واحد تربت حیدریه

17- تشکل انجمن اسلامی واحد کاشمر

18-تشکل دانشجویی انجمن اسلامی دانشجویان متحد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون 

19- تشکل انجمن اسلامی دانشجویی واحد مراغه

20- تشکل انجمن اسلامی دانشجویان مراغه

21- تشکل اندیشه سبز واحد کرمانشاه

22- تشکل همراهان واحد گچساران

23- تشکل انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام ره واحد یاسوج

24- تشکل جنبش ضد صهیونیسم واحد بروجرد

25- گفتمان انقلاب اسلامی واحد تنکابن

26- تشکل پویا واحد چالوس

27- تشکل دانشجویی نهال دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس-

28- تشکل آفتاب واحد مرودشت

29- تشکل غدیر واحد استهبان

30- تشکل وحدت نو اندیشان واحد بیضا

31- تشکل الزهرا واحد بناب

32- تشکل هرمان واحد مرودشت

33- تشکل انصارالزهرا واحد دزفول

34- تشکل کانون اندیشه سازان نورآباد ممسنی

35- تشکل انجمن اسلامی فیروز آباد موعود سابق

36- تشکل اسلامی دانشجویی واحد خمینی شهر

37- تشکل ولایت واحد سپیدان

38- تشکل مجمع فاطمیه واحد دهاقان

39- تشکل راه امید واحد یاسوج

40-کانون اسلامی دانشجویان خواهران خلخال

41- تشکل اسلامی سیاسی آفتاب شیراز

42- مجمع اسلامی دانشجویان تربت حیدریه

43- تشکل انتظار کرمانشاه

 

بپایگاه خبری انصاف: نامه ی 43 تشکل دانشجویی به رییس قوه قضاییه

 

بیانیه 29 تشکل دانشجویی استان فارس در خصوص دهه مبارک فجر در تاریخ 20 بهمن 93

 

بیانیه زیر در تاریخ 20 بهمن 93 منتشر گردیده است:

به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران،‌ بیانیه 29 تشکل دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس به مناسبت دهه فجر به شرح زیر منتشر شد.

 

خاستگاه مردم با فرهنگ و متمدن ایران در ادوار گذشته پیوسته در تکاپو و جستجوی استقلال، آزادی و همچنین تبیین عظمت و شرافت فردی و اجتماعی ملت ایران بوده است، اگر چه در مقاطعی به دلیل نفوذ افراد فرصت طلب کام مردم به تلخی می‌گرایید و از رسیدن به مقصود باز می‌ماند، اما اراده آهنین این ملت بزرگ و مسلمان همچنان محکم و خدشه ناپذیر نگاهبان شرافت و عزت و سربلندی خود بوده است، وابستگی رژیم پهلوی به استکبار جهانی و نادیده گرفتن حقوق حقه ی ملت ایران در مقابل متنفذین سودجو و فرصت طلب از جمله تصویب لایحه ی مصونیت قضایی نظامیان آمریکا ( کاپیتولاسیون ) فصل جدیدی از مبارزات مردم حق طلب و آزادیخواه مردم ایران را رقم زد.

 

 

 در 15 خرداد 1342  در پی اعتراض امام خمینی (ره)  به سیاست‌های رژیم پهلوی  و خیزش مردم در شهرهای تهران ، قم ، اصفهان و شیراز رژیم سخت به وحشت افتاد و تمام توان خود را برای سرکوب و محدود ساختن فعالیتهای امام خمینی ( ره ) بکار گرفت ، علیرغم محدودیتهای رژیم، روز 13 خرداد 1343  امام خمینی(ره)  در مدرسه فیضیه در بیانات خود، خطاب به محمد رضا پهلوی وقایع 15 خرداد 1342 را محکوم و دولت و مجلس را نیز فاسد دانست، رژیم در وحشت و نگرانی شدید فرو رفت.

 

مأموران رژیم و ساواک امام (ره) را دستگیر و در خانه‌اش محصور کردند و در 13 آبان 1343 ابتدا به ترکیه و بعد به عراق تبعید نمودند، رژیم غافل از اینکه اگر جسم رهبر یک ملت را در زندان و تبعید نگاه بدارد، اما اراده ، روح و اندیشه اش حصر ناپذیر خواهد بود، امام خمینی ( ره) اگر چه در تبعید بود اما لحظه ای از فعالیت برای سرنگونی رژیم پهلوی از پای ننشست  تا اینکه در 12 بهمن ماه 1357 بعد از تبعید 15 ساله به ایران آمد و با اراده محکم و آهنین مردم و اعلام بیطرفی ارتش شاهنشاهی و پیوستن بخشی از ارتش به مردم که سلاح خود را با گل تزیین کرده بودند، سلطنت پهلوی  در  22 بهمن ماه 1357 منقرض و طومار سلطنت 2500 ساله ی شاهنشاهی در ایران برچیده شد.

 

به منظور ارج نهادن به این ایام تاریخی 12 تا 22  بهمن ماه را دهه فجر نامگذاری و هرساله در این ایام فعالیتهای فرهنگی هنری بسیاری توسط سازمانها و نهادهای مردمی اجرا و برگزار می‌گردد، در 22 بهمن آخرین روز دهه فجر نیز راهپیمایی عمومی در سراسر ایران برگزار و مردم وفای خود را به آرمانهای انقلاب و رهبر عظیم شأن  اعلام می‌دارند.

 

 دانشجویان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با گرامی داشت دهه مبارک فجر التزام عملی خود را به حفظ ارزش‌ها و حقوق مدنی آحاد ملت اعلام و آحاد ملت را به وحدت رویه  و حفظ آرمانهای انقلاب اسلامی و شرکت گسترده در راهپیمایی روز 22 بهمن ماه دعوت مینماید، تا به دشمان و بدخواهان این انقلاب فهمانده شود که ملت ایران تا آخرین نفس و قطره خون خود از انقلاب و آرمانهای آن دفاع خواهند کرد.

 

1-انجمن اسلامی دانشجویان متحد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون

2-تشکل دانشجویی امید ایران دانشگاه ازاد شیراز

3-تشکل دانشجویی موعود دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزآباد

4-کانون اندیشه سازان واحد نوراباد ممسنی

5-انجمن اسلامي دانشجويان نوانديش دانشگاه آزاد مرودشت

6-تشکل سیاسی دانشجویی هرمان واحد مرودشت

7-کانون نشر اندیشه های نو واحد کازرون

8-تشکل دانشجویی وصال واحد شیراز

9-تشکل دانشجویی آفتاب واحد مرودشت

10-هیئت عاشقان حضرت زینب واحد لارستان

11-تشکل اسلامی سیاسی وحدت نو اندیشان بیضا

12-تشكل دانشجويي ولايت واحد سبيدان

13-هیات فرهنگی مذهبی شهید چمران واحد لارستان

14-هیئت رهپویان وصال دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده

15-تشکل اسلامی سیاسی زاگرس واحد ارسنجان

16-تشکل غدیر واحد استهبان

17-هیات مذهبی آل یاسین واحد کازرون

18-هیات مذهبی منتظران ظهور ارسنجان

 19-هیات دختران عاشورایی واحد سپیدان

 20-هیات پسران عاشوریی واحد سپیدان

 21-هیات امام حسن مجتبی (ع) واحد ارسنجان

22-تشکل دانشجویی آفتاب واحد شیراز

 23-هیات انصار المهدی واحد لارستان

 24-هیات آل عمران واحد لارستان

 25-هیات مذهبی صاحب الزمان واحد داراب

 26-هیات فاطمه الزهرا واحد استهبان

 27-تشکل دانشجویی وصال8 واحد فسا

 28-تشکل دانشجویی انجمن اسلامی اندیشه های جوان واحد داراب

 29-تشکل اندیشه های آزاد واحد مرودشت

 

پیام تسلیت انجمن اسلامی دانشجویان متحد کازرون به رییس جمهور

 

انجمن اسلامی دانشجویان متحد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون به مناسبت درگذشت مادر رییس جمهور پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش صدای آزاد ، متن این پیام به شرح زیر است: 

 

بسم الله الرحمن الرحيم

جناب آقای دکتر حسن روحانی، رئيس جمهور معزز و محبوب

درگذشت بانوی بزرگوار مادر گرانقدرتان موجب تأسف و تألم جمع کثیری از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون گردید، این مصیبت جانسوز را به حضرتعالی و خانواده ی محترمتان تسلیت عرض نموده، رحمت ایزدی را برای آن مرحومه و صبر جزیل برای باز ماندگان از یگانه هستی خواستاریم.

 

انجمن اسلامی دانشجویان متحد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون

 

بیانیه تشکل های دانشگاه آزاد استان فارس در خصوص وقایع کازرون و شیراز

 

تشکل های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در استان فارس در خصوص وقایع کازرون و شیراز بیانیه ای صادر کردند.

 

به گزارش خبرگزاری آنا،متن بیانیه فوق به شرح زیراست:

 

دانشگاه آزاد اسلامی نهادی است که با تدابیر حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی و حمایت  قاطعانه ی حضرت امام خمینی (ره) برای بارور کردن سطح علمی هموطنان در پیشبرد اهداف  بزرگ جمهوری اسلامی ایران تاسیس  گردید تا مردم در بزرگ راه علم و معرفت با بهره گیری ازآگاهی سیاسی  ،اجتماعی  ،فرهنگی  و اقتصادی ، فتح قله های عزت و سربلندی  را در راستای منافع ملی هموار سازد.

دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین نعمت الهی است که خداوند متعال به جمهوری اسلامی  ایران عطا فرمود و بر آحاد  ملت ضروری است در حفظ و احترام شأن  دانشگاه  و دانشگاهیان  کوشا باشند.

امروزه مردم فهیم با وجود مشکلات فراوانی که بر اثر سیاست های نابخردانه دولت پیشین و همچنین سکوت ساکتین دیروز که امروز در کالبدی به نام دلواپسان خود را در نگاه مردم قرار داده اند  شاهد حرکت هایی همچون تهمت و افترا در زمینه های مختلف خصوصا حملات ناجوانمرادانه نسبت به قشر دانشگاهی هستند آنچنانکه موجب سلب آسایش جمع کثیری از مردم  فرهنگ دوست و مهمانواز ، و التهاب در دانشگاههای این مرز و بوم شده است.

متاسفانه این روزها شاهد بودیم که افراطی های تندرو در شیراز به گونه ای به مقابله با اشخاص حق طلب دست زدند و در کازرون به گونه ای دیگر.

(در کازرون با شایعات کذب مبتنی بر انگ زنی ، تهمت و افترا به روش های مختلف به دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون از طریق نشریات و سایتهای خبری نزدیک به جریانی خاص و در شیراز با حمله  به دکتر علی مطهری نماینده محترم مردم تهران در راه عزیمت به دانشگاه شیراز )

این اعمال بیانگر سوء رفتارهایی است که جامعه ی علمی کشور با آن مواجه است .

جریانات تلخی که در آن تأمین منافع شخصی و جناحی بر هرچیز دیگر ارجح است حتی بر منافع ملی و اصول اخلاقی.

چگونه میتوان در یک مملکت قانونمدار بر پایه ی ارزشهای اسلامی شاهد چنین وقایع زشت و هنجار شکنی بود و ساکت نشست؟

بر دولت مردان خدوم و ایران دوست اسلامی واجب است که اجازه ندهند حرمت ایرانی با تمدن و فرهنگی غنی ، بیش از این در نگاه جهانیان خدشه دار و  به عنوان متمردين به قانون و حرمت شکن معرفی گردند .

 

1-انجمن اسلامی دانشجویان متحد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون

2-تشکل دانشجویی امید ایران شیراز

3-انجمن اسلامی نواندیشان واحد مرودشت

4-تشکل دانشجویی آفتاب واحد مرودشت

5-تشکل دانشجویی افتاب واحد شیراز

6-تشکل دانشجویی زاگرس واحد ارسنجان

7-تشکل دانشجویی واحد نوراباد

8-تشکل دانشجویی ولایت واحد سپیدان

9-تشکل دانشجویی غدیر واحد استهبان

10-کانون نشر اندیشه های نو واحد کازرون

 

پاسخ انجمن اسلامی به برخی از سایت های وابسته به اصولگرایان

بعد از برگزاری دومین اردوی سراسری تشکلهای دانشجویی سراسر کشور در بوشهر و همچنین برگزاری کنسرت موسیقی سنتی که با حضور پر شور دانشجویان به میزبانی انجمن اسلامی دانشجویان متحد واحد کازرون برگزار گردید ، برخی از سایت های وابسته به اصولگرا موفقیت و شادابی دانشجویان را بر نتابید و  به طریق مختلف  انجمن اسلامی دانشجویان متحد واحد کازرون را مورد اتهام و افترا قرار داده اند ، از جمله اتهامات واهی و کذب ، برگزاری کنسرت موسیقی سنتی بدون اخذ مجوز و یا مغایر بودن آن با منویات مقام معظم رهبری و از طرفی اتهام ضد اخلاقی است ، بدینوسیله بمنظور شفاف سازی و قضاوت افکار عمومی انجمن اسلامی اعلام می دارد:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

مقام معظم رهبری می فرمایند : تا جرمی به اثبات نرسیده نباید افشاء شود چرا که عکس این مطلب خلاف اسلام و راه علی (ع) می باشد.

 

انجمن اسلامی دانشجویان متحد واحد کازرون با حفظ شئونات اخلاقی ، انسانی و پیروی از سیاست های کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه آزاد اسلامی و به استناد اساسنامه این انجمن ، وظایف خود را در چارچوب قوانین و مقررات موضوعه با جدیت خستگی ناپذیر انجام خواهد داد . 

 

در این راستا آنچه در سرلوحه ی امور لازم و ضروری می نماید پایبندی به قرائت و اصولی است که بنیان گذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) از دین اسلام به منصه ظهور رسانیده است و رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران نیز سکان دار و هدایت گر آن میباشد . جدیت و تلاش خستگی ناپذیر دانشجویان انجمن اسلامی به عنوان سربازان جمهوری اسلامی در سنگر دانشگاه آزاد برای بارور کردن روحیه ی مطالبه گری دانشجویان ، و سلامت فکر و اندیشه ی آنها اجتناب ناپذیر است.

 

فعالیتهای تشکل دانشجویی انجمن اسلامی دانشگاه کازرون بر کسی پوشیده نیست و این تشکل مفتخر است که در چارچوب موازین قانونی با فعالیتهای چشمگیر توانسته است دانشگاه آزاد اسلامی کازرون را یکی از دانشگاههای فعال و پویای استان فارس بنمایاند  ، ولی آنچه به نظر می رسد کسانی موفقیت و شادابی دانشگاه را بر نمی تابند و با انگ زنی ، تهمت و افترا سعی بر کم رنگ کردن خدمات دانشجویان را دارند.

 

برای شفاف سازی لازم به ذکر چند نکته است:

 

هدف از برگزاری کنسرت موسیقی سنتی که به فرموده ی مقام معظم رهبری اجرای آن ایرادی ندارد مشروط بر این که موجب فساد نشود در دانشگاه آزاد اسلامی کازرون، که با مجوز لازم بوده است، این نیست که عده ای دانشجو بنشینند و صرفأ نوای گوش خراش طبل و تنبک را بشنود بلکه فرصتهایی است برای بارور کردن اتحاد وبالا بردن سطح آگاهی دانشجویان در راستای سیاست های کلان جمهوری اسلامی ایران ، بدین لحاظ در جلسه ی گردهمایی کنسرت موسیقی به دانشجویان یادآور شد قانونمداری و عدالت محوری را در وجود خود نهادینه کنند زیرا کسی که به ارزشهای جمهوری اسلامی پایبند نباشد و به ملت و میهن خیانت کند نتیجه ی اعمالش را خواهد دید ، در هر پست و مقامی که باشد.

 

انجمن اسلامی دانشجویان واحد کازرون به دعوت اداره کل تشکلهای دانشجویی و با نظارت مستقیم سازمان مرکزی در گردهمایی سراسری تشکلهای دانشجویی دانشگاههای سراسر کشور به میزبانی استان بوشهر، مبنی بر شرکت در راهپیمایی با شکوه 22 بهمن که یادآور دلیری ها و رشادات های مردم در سال 1357 می باشد و همچنین شرکت در نماز جمعه و بازدید از نیروگاه اتمی و تشکیل زنجیره ی انسانی در حمایت از تیم مذاکره کننده ی کشور جمهوری اسلامی ایران برگزار شده بود، شرکت کرد. زیرا مقام معظم رهبری فرموده اند تیم مذاکره کننده فرزندان این ملت است و مورد تایید اینجانب می باشد و دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون هیچ نقشی در برگزاری این همایش بزرگ دانشجویی نداشته است.

 

نکته قابل اهمیت حرفه ی خبر نگاری و روزنامه نگاری است؛ بر آحاد اصحاب رسانه ضروری است با اعتقاد عملی به کلیه ی ضوابط و مقررات مطبوعاتی و حفظ روحیه قانونمداری رسالت منصفانه خود را به اثبات برسانند و به تأثیرات انتشار مطالب خود در افکار عمومی توجه ویژه ای داشته باشند. آنچنان که، نتیجه ی اعمالشان موجب وحدت و همدلی در جامعه شود. که غیر از این مخالف خواست مقام معظم رهبری خواهد بود .

 

وظیفه ی شرعی و قانونی و انسانی آحاد اصحاب رسانه این است که با درایتی خردمندانه با حفظ حقوق شهروندی و تمکین بر قانون ، مسایل روز جامعه را به تحلیل و نقد بکشانند و با استدلال منطقی و بدور از هر گونه غرض ورزی ، تحلیل، خبر و نقد ... خود را جهت تنویر افکارعمومی انتشار دهند، نه به گونه ای که حیثیت شخصی و یا گروهی افراد پایمال گردد.

 

تفسیر به رای و صف آرایی مخالفین فعالیت دانشجویی در خصوص فعالیتهای انجمن اسلامی تازه گی نداشته است زیرا ردپای آنها در همه ی فعالیتهای این تشکل از قبل تا به حال هویدا است.

 

انجمن اسلامی دانشجویان متحد واحد کازرون برای رسیدن به قله های رفیع سعادت و شکوفایی آرمانهای مقدس جمهوری اسلامی ایران همه ی گروههای سیاسی و اجتماعی را به اتحاد ، دوستی ، مهرورزی و همچنین تقوای سیاسی دعوت می نماید.

 

برای رسیدن به حماسه های بزرگ  اسلامی، قانومداری، همدلی، رعایت شئونات اخلاقی و انسانی و اسلامی ضروری است، تمکین بر قانون و احترام به حقوق مردم از جمله سخن هایی است که بارها مقام معظم رهبری در بیاناتشان فرموده اند و بر ما سربازان جمهوری اسلامی ایران واجب است منویات رهبری را لبیک و در آن راستا حرکتی منصفانه و علی گونه داشته باشیم و امید را به دل مردم بنشانیم.

 

خداوند در قران کریم می فرماید دین اسلام دین زیبائیست، دین مهربانیت، عطوفت و سرشار از مهر و محبت است.

 

سامان کرم نیا؛ دبیر انجمن اسلامی دانشجویان متحد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون

 

کنسرت موسیقی سنتی با استقبال پر شور دانشجویان در دانشکاه آزاد اسلامی واحد کازرون برگزار شد.

 

کنسرت موسیقی سنتی با استقبال پر شور دانشجویان در دانشکاه آزاد اسلامی واحد کازرون برگزار شد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی"آنا": در روز دوشنبه مورخ 93/12/4 انجمن اسلامی دانشجویان متحد واحد کازرون برای شاداب تر شدن نفس روحیه مطالبه گری دانشجویان کنسرت موسیقی سنتی برگزار کرد.

 

در ابتدای برنامه دبیر انجمن اسلامی دانشجویان متحد با درود فراوان به روان پاک بنیان گزار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی ره و با درودی دیگر برای رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله سید علی خامنه ای و دانشجویان و مهمانان گرامی سخنان خود را در دو بخش آغاز کرد.

 

سامان کرم نیا خطاب به دانشجویان گفت: این برنامه ی شاد برای بارورتر شدن نفس روحیه مطالبه گری به حق دانشجویان که بدور از هر گونه انگ زنی و اتهام زنی و جاسوس بازی باشد، برگزار می گردد.

 

مجری ادامه داد: به امید یگانه هستی، همه ی دانشجویان واقعی علاقمند به انجمن اسلامی دانشجویان برای رسیدن به اهداف عالیه و رسیدن به قله های عزت سربلندی، حتما وقطعا قانون مداری را در نفس روحیه مطالبه گری اشان پرورانده اند و ما دانشجویان انجمن اسلامی همه ی جریانات سیاسی را به قانونمداری دعوت می نماییم.

 

عضو شورای سیاست گذاری تشکل های دانشجویی استان فارس ادامه داد: ما دانشجویان انجمن اسلامی بدون شک و بدور از هیچ گونه واهمه ای راه خود را در چهار چوب قانون اساسی ادامه خواهیم داد و از جریانات سیاسی چه اصولگرا و چه اصلاح طلب خواستاریم با درایتی خردمندانه و هوشیارانه راه خود را انتخاب نمایند و به دانشجویان تاکید کرد: مواظب سیاستمداران سیاسی کار و محافظه کار باشید چرا که اگر در دام این سیاستمداران قرار گرفتید موجب دل شکستی و سرخورده گی شما دانشجویان می شود چون که این نوع سیاسمداران بعضا به دنبال منافع شخصی و گروهی هستند و پشتوانه ی واقعی ای برای شما نیستند.

 

در ادامه کرم نیا مثالی را برای دانشجویان گفت: که چند مدت پیش آقای معاون اول ریاست جمهوری دولت آقای احمدی نژاد به جرم اختلاس و سوء استفاده های میلیاردی به مدت 5 سال و 91 روز محکوم و روانه زندان اوین شد.

 

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان متحد تاکید کرد: پس هوشیارانه به مطالبه گری خود در راستای قانون اساسی حرکتی خردمنانه داشته و به منویات مقام معظم رهبری لبیک و قانونمداری را سرلوحه ی امورات خویش قرار دهید.

 

مجری برنامه در پایان بخش اول سخنان خود با تشویق پر شور حاضرین مواجه شد و با دعوت از نوازندگان کنسرت موسیقی سنتی*نوای محل* مرحله ی اول برنامه ی کنسرت موسیقی که با شور و هیجان خاصی که در سالن 5 ردیفه ی آمفی تئاتر دانشگاه ازاد اسلامی واحد کازرون که به دلیل حضور پر شور دانشجویان تعداد زیادی از دانشجویان به صورت ایستاده و بر روی زمین نشسته بودند را آغاز کرد.

 

عضو شورای سیاست گذاری تشکل های دانشجویی استان فارس در پایان مرحله اول به شناخت بیشتر دانشجویان از تشکل انجمن سلامی پرداخت و خاطر نشان کرد: انجمن اسلامی دانشجویان تشکلی است که برای دانشجویان تأسیس شده است و دارای کمیته های مختلفی نظیر کمیته سیاسی،فرهنگی-هنری، ورزشی، علمی و حقوقی و... می باشد. و سپس گزارش عملکرد دوره یکساله انجمن اسلامی دانشجویان متحد واحد کازرون را تشریح کرد و از دانشجویان خواستار شد که با توجه به حمایت های مجدانه مسولین دانشگاه آزاد اسلامی نشریه دانشجویی انجمن اسلامی تحت عنوان دانشجوی فردا که پس سال ها کلید خورده است، خواهش کرد مقالات و یادداشت های خود را به دفتر انجمن اسلامی برای انتشار در نشریه دانشجویی که به صورت ماهانه انتشار می یابد، تحویل نمایید.

 

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان متحد کارشکنی برخی از جریانات طیف مخالف انجمن اسلامی که در روزهای گذشته  دانشجویان را برای شرکت در برنامه های انجمن اسلامی ترسانده اند را محکوم و خاطر نشان کرد: من به عنوان عضوی از تشکل دانشجویی انجمن اسلامی به صراحت به شما دانشجویان اعلام میکنم که آنها آدم های بزدلی بیش نیستند و تنها برای حفظ و تأمین منافع شخصی و گروهی خود به سراغ شماها می آیند و موجبات ترس و وحشت می شوند.

 

مجری برنامه تاکید کرد: امیدواریم همه ی دانشجویان راه اصلی را جسته و از راه فرعی دوری جویند چرا که رفتن به راه فرعی جز عقب ماندگی و هزینه های کلان بر روی دست دولت ها چیزی را حاصل نمی شوند

 

سامان کرم نیا افزود: ازهمکاری صمیمانه ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون ، معاونین محترم، مدیر دانشجویی، حراست واحد ، روابط عمومی ، مجمع اسلامیدانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ، سایر مسولین و همچنین از کمیته ی اجرایی انجمن اسلامی که در برگزاری این همایش بزرگ دانشجویی همکاری مجدانه داشته اند تشکرداریم و سپس از دانشجویان و مهمانان انجمن اسلامی پذیرایی شد و با تشویق پر شور دانشجویان مرحله دوم کنسرت موسیقی آغاز گردید.

 درپایان برنامه دبیر انجمن اسلامی دانشجویان متحد کازرون گفت :لازم میدانم به نمایندگی از جمع کثیری ازدانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون تحت عنوان انجمن اسلامی دانشجویان متحد مدیریت شایسته و تاریخی ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی جناب آقای دکتر میرازده و معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی جناب آقای دکتر طاها هاشمی و همچنین آقای دکتر قدمیاری مدیرکل تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی را ارج نهیم، چرا که بر هیچ کس پوشیده نیست از زمان به روی کار آمدن سکان مدیریتی امروز دانشگاه آزاد اسلامی اقداماتی نیک و به یاد ماندنی در حوزه های علمی و فرهنگی انجام شده است که جای تقدیر و تشکر فراوانی را به جای گذاشته است.

 

بیانیه 22 بهمن

صبر و ظفر هر دو یاران قدیمند                 در اثر صبر نوبت ظفر آید

سال 1357 هجری شمسی ، ملت سرافراز ایران با الهام از آموزه های دین مبین اسلام که همانا ظلم ستیزی و احقاق حقوق مظلوم در برابر ظالم بوده ، با شعار استقلال ، آزادی ، جمهوری اسلامی و با هدف مردم سالاری دینی ، به رهبری مرجع عالیقدر شیعه ، امام خمینی (ره) خواستار تغییر و جا به جایی قدرت در نظام سیاسی کشور از دست حاکمان سلطنتی خود و سپردن حکومت به دست مردم بودند چرا که حاکمیت را حق مردم می دانستند . اینک با گذشت بیش از سه دهه از به ثمر نشستن این تفکر دموکراتیک ، در حالی بهار سی و ششم انقلاب اسلامی را آغاز خواهیم نمود که فصل جدیدی از قانونگرایی با شعار عقلانیت و اعتدال در سپهر سیاسی کشورمان حاکم گردیده است و لازمه توسعه سیاسی که پیش درآمد توسعه اجتماعی به شمار می رود مشارکت همه جریانهای سیاسی در رخدادهای ملی می باشد ، لذا ما تشکلهای اسلامی سیاسی استان فارس به عنوان طلایه داران قافله جنبش دانشجویی که همواره در تمامی پستی و بلندی های انقلاب اسلامی ، پرچمدار بی ادعای مردمسالاری بوده و هست ، ضمن حمایت از اسلامیت و جمهوریت نظام ، فرا رسیدن دهه فجر را تبریک گفته و از عموم مردم ایران عزیز که ولی نعمتان واقعی انقلاب به شمار می روند جهت شرکت در مراسمهای دهه فجر ، علی الخصوص راهپیمایی 22 بهمن دعوت به عمل می آوریم ، چرا که 22 بهمن ماه را تبلور وحدت ، عقلانیت و مشارکت سیاسی تمامی گروهها به دور از اختلاف سلیقه ها می دانیم.


دهه فجر مبارک



وَالْفَجْرِ‌

وَلَيَالٍ عَشْرٍ‌
 
وَالشَّفْعِ وَالْوَتْرِ‌
 
وَاللَّيْلِ إِذَا يَسْرِ‌

رحلت پیامبر اکرم (ص) تسلیت باد

بازدید از نیروگاه هسته ای بوشهر و زنجیره نمادین انسانی در سواحل خلیج فارس







زنجیره نمادین انسانی اطراف نیروگاه هسته ای بوشهر و سواحل خلیج فارس


زنجیره نمادین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی کازرون اطراف نیروگاه هسته ای بوشهر و سواحل نیلگون خلیج فارس

به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون در تاریخ 9 دی  در حرکتی مثبت و غرور انگیز  جمعی از دانشجویان این واحد دانشگاهی به صورت  نمادین اقدام به تشکیل زنجیره انسانی اطراف نیروگاه هسته ای بوشهر با شعار انرژی صلح آمیز هسته ای حق مسلم تمام کشورهای جهان است و در حمایت از تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان در دور جدید مذاکرات هسته ای  و همچنین در سواحل نیلگون خلیج فارس  در مقابله با جنگ رسانه اي دشمنان و اعلام انزجار از تحريف نام خليج فارس و مالکیت جزایر سه گانه خواهند نمود.

برگزاری اولین دوره مسابقات رباتیک استانی (مسیر یاب)

به همت انجمن اسلامی دانشجویان متحد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون اولین دوره مسابقات استانی رباتیک کازرون با حضور ۱۷ تیم برتر از استان های فارس، اصفهان و یزد در تاریخ بیست و پنجم آذرماه به مناسبت هفته پژوهش برگزار گردید.

 این مسابقات از ساعت ۹ صبح روز دوشنبه آغاز گردید و در ۲ مرحله مقدماتی و فینال تیم ها به رقابت پرداختند.

 در مرحله اول ۱۰ تیم برتر به مرحله نهایی صعود کردند و در مرحله نهایی پس از رقابتی سنگین تیم قشقایی ۲ از دانشگاه آزاد کازرون مقام اول، تیم قشقایی ۱ از دانشگاه آزاد کازرون مقام دوم و تیم پرسپولیس از انجمن رباتیک پیشتازان کازرون مقام سوم این مسابقات را به خود اختصاص دادند.

در پایان این دوره از مسابقات از تیم های برتر تقدیر به عمل آمده و همچنین هدایای نفیسی به این تیم ها اهدا گردید.

IMG_2865 IMG_2876 IMG_2871-(1) IMG_2872

متن کامل مناظره کواکبیان و ترقی


گزارش آنا از مناظره کواکبیان و ترقی در دانشگاه آزاد کازرون

 

خبرگزاری آنا: در جلسه مناظره نقاط قوت و ضعف دولت احمدی نژاد و قیاس دولتهای قبلی، ارتباط یا عدم ارتباط با آمریکا، تاثیرات جنبش دانشجویی و تسخیر سفارت انگلیس از موضوعات مطرح شده در این مناظره بود.

بمناسبت گرامیداشت 16 آذرماه “روز دانشجو” مناظره ای تحت عنوان “تاثیر گذاری و نقش تشکل های دانشجویی در سیاست گذاری کلان نظام”  با حضور “مصطفی کواکبیان” دبیر کل حزب مردم سالاری و “حمید رضا ترقی” عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون برگزار شد.

 به گزارش آنا،دراین مناظره که به دعوت انجمن اسلامی دانشجویان متحد دانشگاه آزاد کازرون برگزار شد، به هریک از مدعوین 10 دقیقه زمان پاسخگویی به سوالات مختلف داده شد

گزارش این مناظره به شرح زیر است: 

تاثیر جنبش دانشجویی در سیاست های کلی نظام از منظر شما و جریان فکری منتصب به شما چگونه است؟

ترقی: “طبیعتا واقف هستید که سیاست کلان نظام بر اساس قانون اساسی توسط رهبر انقلاب و ولایت فقیه پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام که ترکیبی از همه ی این سلایق فکری کشور است اتخاذ شده و ابلاغ می شود و توسط دولت های مختلف به صورت قانون 5 ساله یا یک ساله به تصویب مجلس رسیده و زمینه اجرایی می یابد. به نظر می رسد که اگر سیاست های کلان را تجلی بخش آرمان های انقلاب بدانیم همچنین یکی از مهمترین رسالت دانشجو را و نظام اسلامی را آرمان گرایی بنامیم. نتیجه این است که دانشجویان بر اساس آرمان های انقلاب اسلامی و بر اساس سیاست های کلی نظام به دنبال فتح قله های علمی همچنین تقید به دین و ارزش های اسلامی بروند که در متن سیاست نظام است. میان وظیفه آرمان گرایی و ملاحظه مصالح کشور فاصله ای نیست و می توان با دو بال علم وایمان سیاست ها را محقق کرد. در سال های 72 تا کنون بیش از 45 سیاست کلان در زمینه های مختلف طی فرایندی که ذکر شد به تصویب رسیده است. این سیاست ها بدون استفاده از قشر دانشجویی معتقد به سیاست های نظام و جز از طریق تلاش قشر دانشگاهی برای یافتن راه صحیح و اجرای سیاست هایی که مقام معظم رهبری اشاره می کنند نتیجه نخواهد داشت.

نقش اصلی جنبش دانشجویی اعتقاد و شناخت سیاست کلان جمهوری اسلامی است، چنانچه اگر در جایی احساس شود دستگاه و مسئولی این سیاست ها را صحیح اجرا نمی کنند و یا در پیاده سازی نقص وجود دارد، وظیفه اصلی و مهم دانشجویی این است که انحراف یا نقص را متذکر شود.“

کواکبیان:  اگر سه وظیفه ی کسب معرفت علمی و معرفت معنوی وسیاسی- اجتماعی را به عنوان سه اصل مهم فعلیت دانشجویی تلقی شود و در کنار آن، ارتقاء دانش و فضایل اخلاقی دانشجو بایستی از دیگر افراد جامعه پیش گام باشد. باید گفت که طبیعتا در سیاست های کلان نظام تشکل و جنبش دانشجویی بایستی تاثیر گذار باشد.معتقدم که آنچه باید هم اکنون باشد برطبق گفته امام خمینی که فرمودند: “خدا لعنت کند افرادی که نمی گذارند دانشجو سیاسی باشد”، در بعد از انقلاب بعضی این گونه رفتار کردند که سیاست بایستی در انحصار روحانیون قرار گیرد و این توطئه از توطئه قبل خطرناک تر است، چون شکاف بین ملت و حکومت را ایجاد می کند. ما معتقدیم که سیاست و دیانت ما یکی است ، بنابراین باید در عرصه سیاست نیز نقش آفرین باشیم . تعارف نباید کرد که در حال حاضر دانشجویان در سیاست گذاری کلان نظام تاثیر گذار نسیتند. در بحث کرسی های آزاد اندیشی نظام نرم افزاری و دیگر فعالیت های اجتماعی تشکلات دانشجویی فروغ لازم را ندارند.آنچه باید باشد خوب است ولی شرایط کنونی باعث تکدر خاطر می شود.“

نظر شما در مورد ارتباط  یا عدم ارتباط  با آمریکا چیست؟

حمید رضا ترقی: “ ارتباط با دنیا در متن سیاست جمهوری اسلامی است . حضرت امام و رهبری ارتباط نظام با همه کشورها و ملت های دنیا را لازمه ی جهانی شدن نظام اسلامی می دانند به جز رژیم صهیونیستی که حکومت نامشروع دارد و مبنایی برای پذیرش آن به عنوان حکومت ندارد. بایستی گفت در مورد ارتباط با حکومت آمریکا ما ارتباط را قطع نکردیم تا وقتی خود آنها این قطع ارتباط را استمرار دادند و روش خصمانه را دنبال کردند. در این شرایط که آن ها شاهد پیشرفت ملت ما و اقتدار نظام جمهوری اسلامی در منطقه و جهان هستند و این مسایل باعث شده که در یک سطح هم وزن با آمریکا قرار بگیریم طبیعی است که مذاکره با رعایت مصالح ملی مشکلی را ایجاد نخواهد کرد. البته باید دراین مذاکره هوشمندانه عمل کنیم و مراقب آسیب های وارده از سوی آمریکا باشیم. اکنون با تدبیر رهبر فرزانه انقلاب و فرمایشات ایشان مبنی برنرمش قهرمانانه زمینه این تعامل از حدود سال 2011 شروع و به مرور زمان بسترها فراهم شده است. بایستی توجه داشت که نکته مهم در بحث مذاکرات اخیر تفاوت میان این نوع مذاکرات و روابط در زمان اصلاحات است. در زمان اصلاحات بر اساس یک انفعال و کوتاه آمدن در برابر زیاده خواهی و عدول از اصول و مواضع نظام ارتباط برقرار شد. بنا بر اسناد منتشر شده توسط صادق خرازی در سال 2003 برای حل مشکل هسته ای و جلوگیری از ورود پرونده هسته ای در شورای امنیت  وعده خلع سلاح حزب الله و پیروی از سیاست های آمریکا در منطقه از سوی دولت اصلاحات به آمریکایی ها داده شد که این بر خلاف سیاست کلی نظام بوده است.

مصطفی کواکبیان:

“ در بحث ارتباط  با آمریکا به طور کلی چهار دیدگاه در کشور وجود دارد:

1- گروهی معتقدند بدون هیچ شرط و خط قرمزی بایستی روابط را بهبود بخشید مثل شرایط قبل از انقلاب، این دیدگاه نمی تواند منطقی باشد و مورد قبول نیست.

2- نقطه مقابل دیدگاه اول: هر گونه رابطه و مذاکره را ممنوع می دانند. در میان دوستان اصولگرا افرادی وجود دارند که هر گونه رابطه ای را خیانت می دانند حتی اکنون بعضی دوستان توافق نامه ژنو را امان نامه ای به شمر زمان می دانند ، ما این تفکر را نیز غلط می دانیم. نفس مذاکره را نبایستی زیر سوال برد. معتقدم که این تفکرات در جامعه توسط برخی افراد تند رو منتشر می شود.

3- دیدگاهی که تیم مذاکره کننده کنونی دارد. درمذاکرات هسته ای می توان مذاکره با آمریکا را مطرح نمود که این نیز خود دارای نقایصی است بنده معتقدم که اگر شما موفق به حل مسئله هسته ای شدید تا مشکل اصلی حل نشود مسایل دیگری نیز از جمله حقوق بشر مطرح خواهد شد.

4- دیدگاه چهارم  دیدگاهی است که مدت ها مطرح کرده ایم بایستی برای ایجاد رابطه و مذاکره برنامه ریزی کنیم این گونه نیست که بنشینیم و یک شبه رابطه برقرار نماییم. دراین میان مهم این است که چه به دست آوریم و چه امتیاز هایی می خواهیم بدهیم؟ بنده روش مذاکره تیم فعلی را قبول دارم ولی باید اصل موضوع را مطرح کرد، نباید گفت که ما در اندیشه متقابل هستیم. اعتقاد نداریم که با ایجاد رابطه دچار صمیمیت شویم بایستی توطئه ها رادر نظر گرفت ولی این مسایل نباید انرژی مذاکره و ارتباط را از ما بگیرد.
من با گفته جناب ترقی مخالفم که دولت اصلاحات به یک باره تسلیم منافع آمریکا شده بود این گونه نیست که بدون نظر رهبری و بر خلاف مصلحت های نظام امتیازی داده شود.
نظر شما در مورد تسخیر سفارت انگلیس چیست؟

جواب حمید رضا ترقی: در این که این کشورها (انگلیس و آمریکا)  به تعبیر امام خیانت هایی به ملت ایران نموده اند شکی نیست و پرونده کثیف فراوانی در مورد استعمار و چپاول اموال ملت  ایران داشته اند،جای هیچ گونه شبهه ای وجود ندارد. در سال های اخیر به خصوص در حوادث تحریف آمیز کوی دانشگاه و فتنه بعد از انتخابات 88  تاثیر بسزایی داشته تردیدی نداریم . به اعتقاد ما و بر اساس شواهد موجود اشغال سفارت انگلیس دست پخت و توطئه ی خود آن ها بود و افرادی که دست به چنین کاری زدند به عواقب این کار آگاهی نداشتند. بسیاری از شواهد ازجمله باز شدن درب سفارت و اعترافات دستگیر شدگان نکته فوق را تاکید می کند. باید مراقب بود که اگر در رابطه با مخالفت با اقدامات کشوری چنین رفتارهای غیر قانونی صورت بگیرد به ضرر کشور در سطح بین المللی است.

جواب مصطفی کواکبیان: “ضمن احترام به جناب ترقی من دیدگاه ایشان را دایی جان ناپلئونی می دانم. بنده به دلیل عضویت در کمیسیون امنیت ملی در آن زمان در جریان این مسئله هستم در آن زمان یک دیدگاه این بود که سطح روابط را کنترل کنیم و دیدگاه دیگری مبنی بر قطع رابطه وجود داشت. در حالی که قرار بود این مسئله به صحن علنی مجلس بیاید با مخالفت هیات رییسه این موضوع مطرح نشد تا اینکه بعد از گذشت یک سال مسئله تحریم بانکی مطرح شد و انگلیس به عنوان عضو اصلی این تحریم را پیگیری نمود. ما همان حرف قدیمی خود را مبنی بر کاهش سطح روابط مطرح نمودیم که در صحن علنی مجلس مطرح شد و رای آورد. متاسفانه از همان جا عده ای فرمان دادند برای تجمع و متاسفانه بر خلاف تمام سیاست های دیپلماسی رفتار شد. این گروه اندک با تند روی های خود در مسایل مختلف ایجاد حاشیه می کند.“
نقاط قوت و ضعف دولت پیشین را در چه مواردی عنوان می کنید؟ و تا چه سطحی استفاده از این نقاط  را موثر می دانید؟

حمید رضا ترقی: نقاط ضعف در دو دولت در عرصه های مختلف متفاوت است، در عرصه اقتصادی هر دو دولت در جهت وابستگی به نفت و اجرای سیاست 44 قانون اساسی ودر مواردی توسعه عدالت اجتماعی، گام کامل و لازم را برنداشت.

در عرصه ی سیاسی  می توان نقاط ضعف دولت اصلاحات را باز گذاشتن دست جریان عرف گرا و سکولار در تصمیم گیری ها و برنامه ریزی کشور و توجه بیش از حد توسعه سیاسی و عدم توجه به نیاز اقتصادی کشوردانست.

مصطفی کواکبیان: “ دولت آقای احمدی نژاد دارای پشتکار خوب و تلاش مناسبی بود در عین حال باید توجه کرد که اگر با عقلانیت و تدبیر لازم عمل می شد می توانست نتایج خوبی را به همراه داشته باشد. ببنیید سفرهای استانی جز نقاط قوت دولت احمدی نژاد بود ولی وقتی منجر به دادن وعده های بی سرانجام شد نتیجه ای مناسب این حجم تلاش نداشت . در بحث جوان گرایی اصل کار خوب ولی بدون رعایت اصل شایسته سالاری صورت گرفت.

در بحث تخلفات دولت نهم ودهم از قانون باعث گردید که شاهد بروز مشکلات مالی و پرونده های مالی بزرگ باشیم. حقیقتا این صحبت را قبول ندارم که در دولت اصلاحات به احزاب بیش از حد بها داده شد . معتقدم که فضای دولت خاتمی بر فضای امنیتی ترجیح داده شد. ولی فرصت تاریخی اصلاح طلبی به دلیل انحصار طلبی و افراط گرایی برخی جریان ها از دست رفت. از نکات منفی دیگر می توان به مسئله تحصن در مجلس ششم و عدم تایید صلاحیت ها در مجلس هفتم اشاره کرد.

در حاشیه این مناظره آقایان ترقی و کواکبیان همراه با دکتر شریفی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی کازرون و برخی دیگر از مسئولین و دانشجویان، از سه اصله درختی  را که سال گذشته، به صورت نمادین و به عنوان ” یادبود شهدای دانشجوی سال 32 ” در این دانشگاه کاشته شده بود، بازدید نموده و آبیاری کردند.

 

مناظره

اعلام حمایت از توافق هسته ای

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، 20  تشکل  دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با صدور بیانیه‌ای، حمایت خود را از توافق هسته‌ای ایران با 1+5 در ژنو اعلام کردند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

به نام خدا

حمایت 20  تشکل  دانشجویی استان فارس از توافق نامه هسته ای ژنو

تشکل های دانشجویی استان فارس ضمن حمایت از عملکرد دولت تدبیر و امید،  و در پی موفقیت هسته ای به دست آمده در ژنو،  ضمن تقدیر و تشکر از هیأت مذاکره کننده ایرانی با صدور بیانیه ای حمایت خود را از امضای توافقنامه هسته ای ایران و 1+5 اعلام کردند.

متن بیانیه به شرح زیر است: در متن توافقنامه به صراحت از حق غنی سازی هسته ای ایران سخن به میان آمده که نشان از پیروزی قاطع مذاکره کنندگان ایرانی دارد .                                                                                                                                             

تشکل های دانشجویی استان فارس به رسمیت شناختن غنی سازی را حق مسلم مردم ایران می دانند و معتقدند که فضل الهی و حمایت و دعای خیر مردم ، باعث بالا بردن غرور و اقتدار ملی جمهوری اسلامی ایران گردیده است و تحریم های نابجای دولتهای غربی که خلاف قوانین بین المللی می باشد در طول یک دهه های گذشته مشقت های زیادی را بر مردم ایران تحمیل نموده است . ولی مردم ایران با استقامت و پایداری و رهنمود های مدبرانه رهبر معظم انقلاب  این سختی ها را تحمل که نهایتاً دولتهای غربی و به خصوص آمریکا این حق را ، حق مسلم مردم ایران دانسته و با پا فشاری دیپلمات های مجرب و کار آزموده و ترسیم راه با پیروی از نرمش قهرمانانه که به وسیله مقام معظم رهبری عنوان گردیده باعث اجرای توافقنامه و پیروزی هیأت مذاکره کننده گردید .

ما تشکل های دانشجویی از توافقنامه بعمل آمده توسط هیأت دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران با گروه 1+5 و رهنمودهای مقام معظم رهبری و هماهنگی و پشتیبانی قوای سه گانه حمایت خودمان را اعلام می داریم .

و در پایان تشکل های دانشجویی استان فارس این پیروزی با اقتدار را به رهبری معظم انقلاب و مردم عزیز جمهوری اسلامی ایران تبریک و تهنیت عرض می نمایم و آرزوی سربلندی و موفقیت برای دولت تدبیر و امید و مردم کشورمان را از خداوند سبحان آرزومندیم .

تشکل انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ازاد اسلامی واحد  کازرون

تشکل کانون نشر اندیشه های نو دانشگاه ازاد اسلامی واحد  کازرون

تشکل زاگرس دانشگاه ازاد اسلامی واحد  ارسنجان

تشکل منتظران ظهور دانشگاه ازاد اسلامی واحد ارسنجان

تشکل  ولایت واحد سپیدان

تشکل اندیشه سازان جوان دانشگاه ازاد اسلامی واحد  ممسنی

تشکل وصال 8 دانشگاه ازاد اسلامی واحد فسا

تشکل باران دانشگاه ازاد اسلامی واحد  سروستان

تشکل انصار المهدی دانشگاه ازاد اسلامی واحد  لارستان

تشکل اندیشه ازاد دانشگاه ازاد اسلامی واحد  مرودشت

تشکل اندیشه جوان دانشگاه ازاد اسلامی واحد  داراب

 تشکل غدیر دانشگاه ازاد اسلامی واحد  استهبان

تشکل وحدت نواندیشان دانشگاه ازاد اسلامی واحد  بیضا

تشکل ال یاسین دانشگاه ازاد اسلامی واحد  کازرون

تشکل پسران عاشورایی دانشگاه ازاد اسلامی واحد  سپیدان

تشکل دختران عاشورایی دانشگاه ازاد اسلامی واحد  سپیدان

تشکل امام حسن مجتبی دانشگاه ازاد اسلامی واحد  ارسنجان

تشکل انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ازاد اسلامی ممسنی

تشکل موعود دانشگاه ازاد اسلامی واحد  فیروزاباد

تشکل رهپویان وصال دانشگاه ازاد اسلامی واحد  اباده

برگزاری مسابقات فوتسال

باسمه تعالی

انجمن اسلامی دانشجویان متحد دانشگاه آزاد  اسلامی واحد کازرون در نظر دارد یک دوره مسابقات فوتسال بین دانشگاه های این شهرستان برگزار نماید (دانشگاه آزاد-پیام نور-علمی کاربردی و سلمان). لذا از علاقه مندان جهت شرکت در این مسابقات دعوت به عمل می آید. مکان ثبت نام:  دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون-دانشکده ی ادبیات و علوم انسانی(ساختمان علامه)-طبقه سوم-دفتر انجمن اسلامی دانشجویان متحد زمان ثبت نام:  یکشنبه 3 آذر از ساعت 9 صبح  الی 12و سه شنبه 5آذر از  ساعت 14 الی 18                           مدارک لازم: -کپی کارت دانشجویی یا پرینت انتخاب واحد -داشتن کاور یک رنگ برای هر تیم -داشتن کارت بیمه ورزشی - ورودی هر تیم 40000 تومان -حداکثر اعضای هر تیم 10 نفر جهت هماهنگی و ثبت نام با شماره تلفن زیر تماس حاصل فرمایید .                          09338522440  الله یاری

مسابقات رباتیک

فر را رسیدن ماه محرم تسلیت باد

ماه خون ماه اشک ماه ماتم شد ، بر دل فاطمه داغ عالم شد . فرا رسیدن ماه محرم را به عزادارن راستینش تسلیت عرض نموده و امیدواریم که بتوانیم رهرو راستین طریقت امام حسین (ع) که همانا دفاع از مظلوم بوده ، باشیم




یوم الله 13 آبان مبارک باد

نمایش و نقد فیلم رسوایی


تریبون آزاد اندیشی